ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

صدور مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار در کشور (۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۶۲۷۲۴
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
صدور مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار در کشور (۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲)
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سازمان اداری و استخدامی مجوز استخدام ۲۵هزار پرستار را صادر کرده است و منتظر ابلاغ سازمان برنامه و بودجه برای انجام آن هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، بهرام عین اللهی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به تماس‌های تلفنی مردم، پرستاران و مدیران برخی شرکت‌های دانش‌بنیان پاسخ گفت.

وی درباره اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اظهار داشت: این تعرفه‌گذاری در دو نوبت به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است. این تعرفه در صورتحساب بیمار درج شده و توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود. این تعرفه‌ها با توجه به عملکرد پرستاران متفاوت است.

وزیر بهداشت همچنین درباره وضعیت استخدام پرستاران، گفت: سازمان اداری و استخدامی مجوز استخدام ۲۵هزار پرستار را صادر کرده که منتظر ابلاغ سازمان برنامه و بودجه هستیم.

عین‌اللهی همچنین در پاسخ به تماسی از استان قم، درباره مطالبات پرستاران این استان گفت: مطالبات این استان حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که به طور کامل پرداخت شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به تماس مدیر یک شرکت دانش‌بنیان، از تشکیل یک کارگروه برای پیگیری قرارداد با این شرکت‌ها با همکاری مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری خبر داد.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به برخی از تماس‌های تلفنی، به آنان قول پیگیری داد تا پرونده‌های درخواست‌های آنان در وزارت بهداشت مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و نتیجه به اطلاع آنان برسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره کمبود برخی از اقلام دارویی، تصریح کرد: کمبود دارویی حدود ۴۰۰ قلم بود و در حال حاضر به چیزی حدود ۶۰ قلم رسیده است. بیشتر به دنبال افزایش ذخایر دارویی هستیم که تا امروز به ۷۰ درصد رسیده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: هر نوع دارویی به همه داروخانه‌ها داده نمی‌شود. ولی ما به طور مستمر در حال تامین همه دارو‌ها هستیم.

عین‌اللهی همچنین درباره تامین شیرخشک، اظهار داشت: ارز شیرخشک به‌صورت ارز ترجیحی است که تامین شده و مشکلی ندارد. سرم هم فصلی است و در برخی از فصل‌ها کمبود آن احساس می‌شود، اما به دنبال افزایش ذخایر هستیم تا در فصل‌های خاص با مشکل مواجه نشویم.

وی در تشریح اجرای طرح پزشک خانواده گفت: از سال ۸۲ تا امسال پزشکی به نام پزشک خانواده در کشور طراحی و در دو استان فارس و مازندران اجرایی شده بود که ما همه موارد را مطالعه و بررسی کردیم و در نهایت به طرح سلامت خانواده رسیدیم که شامل بررسی بهداشتی و درمانی می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: در طرح سلامت خانواده که از اردیبهشت ماه در حال اجراست، برای همه ایرانی‌ها با کد ملی پرونده سلامت الکترونیکی ایجاد می‌شود. این طرح فعلا در ۵۷ شهرستان به شکل خانه‌به‌خانه شروع شده و به پزشک طرف قرارداد در آن منطقه براساس نوع بیماری ارجاع داده می‌شود.

عین‌اللهی گفت: اگر کسی وارد نظام ارجاع شود، براساس برنامه‌ریزی انجام شده، هزینه درمان کم می‌شود. البته پیوستن به این طرح اختیاری است.

وی درباره اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیز، تصریح کرد: این تعرفه‌گذاری در دو نوبت به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است. این تعرفه در صورتحساب بیمار درج شده و توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود. این تعرفه‌ها با توجه به عملکرد پرستاران متفاوت است

وزیر بهداشت همچنین درباره وضعیت استخدام پرستاران، گفت: سازمان اداری و استخدامی مجوز استخدام ۲۵هزار پرستار را صادر کرده که منتظر ابلاغ سازمان برنامه و بودجه هستیم.

عین‌اللهی در پایان به‌رغم خروج جهان از وضعیت اضطراری کرونا، از مردم درخواست کرد که همچنان دستورالعمل‌ها را رعایت کرده و به صورت سالانه واکسن دریافت کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->